2020-12-13

Tredje advent och veckan som gått

 

Man känner sig som en mullvad som kravlar fram i mörkret. Inte en solglimt på hela veckan, så vitt jag minns. Men, om en vecka vänder det!

Vi, som de flesta andra, börjar rusta inför julen lite tidigare än annars. Julposten är nästan klar, de flesta klapparna är inslagna, fönster är putsade och julgardiner upphängda i köket och i sovrummet. Jag tror att man behöver myset extra mycket nu. Efter jul är jag väl så utled på allt det röda.

Det har rustats på byn också. Vår egen "svamp" är belyst så vackert och gator och torg glittrar och glimmar av tusentals ljus. Det blir vi glada av, tack för det kommunen!

I måndags var det dags för att hämta varor jag beställt via Reko-Ring på Facebook. Vilket bra initiativ att få kontakt med lokala leverantörer med fräscha varor. Det ska bli fler gånger, absolut. 

Jag blev inkallad till ännu en inspelning i Ramundeboda kyrka inför julen. Den här gången var det en sångerska och hennes pianist som stod för musikinslagen. Hon sjöng O store Gud, så håren reste sig på armarna (av välbehag!).

Idag är det tredje advent och likaledes Lucia. Det vackra Lucia-programmet från Jukkasjärvi fick ersätta livs levande lucior i morse. 


Här står jag i 2020 års tomtemask och vill bara önska er en fortsatt god och hälsosam adventstid!

💖


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...