2021-05-24

Knäppgök


Vi missade ju göken i år. Inte ett enda ko-ko hördes på gökottan på Kristi Himmelfärdsdagens morgon. År 2015 däremot blev vi rikligt belönade när vi njöt av vårdagen i Trystorp. Bilderna ovan är från det tillfället, fast bilden på själva göken hittade jag på nätet.

Från säker källa fick jag idag höra att en gök fullkomligt terroriserat sin omgivning i den norra länsdelen. Den flög runt från träd till träd och gol från samtliga väderstreck i timmar. Min käre svåger höll på att bli alldeles knäpp på olåten. Det var ingen musikalisk gök, bara högljudd och envis. Tur ändå att det inte var en get som gol, som Maken tyckte att jag sa (han hör lite illa). Det hade varit värre.

Idag fick jag en helsida i Nerikes Allehanda med prov på mina bilder. Det var roligt! Här är en länk till sidan. 

Ko-ko!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...