2022-04-13

Färna? Ja gärna!


Min fina sjuttioårspresent, en spa-vistelse på Färna Herrgård, var bokad sedan länge. Äldste sonen Joy hade lovat vara hemma och se till att faderskapet mådde bra. Då kom snösmockan. Trafikkaos, bilar i diket, knäckta träd, bilköer. Jag, som varit med om en krock på en snöig bro, vågade helt enkelt inte köra bil i detta snöoväder. Det var för sent att boka om, sa receptionisten på Färna. Till min lycka så gick det att ta tåget från hemorten till Bergslagen. Där hämtade min mycket yngre lillasyster, som skulle göra mig sällskap i plurret. Nu var det dessutom hennes födelsedag.

Efter en slirig, skakig väg var vi framme i vackra Färna. Solen sken över de ljusgula sjuttonhundratals byggnaderna och den vita snön. Efter några varv (och några inköp) i Herrgårdsboden slog vi oss ner i Vinterträdgården och njöt av Afternoon Tea och bubbel. 

Vi promenerade och åt sedan en lukullisk middag som började med en "amuse bouche" kl 19.30 och slutade med en konstfärdig dessert kl 21.30. 


Den allra bästa stunden på Färna var frukosten i Vinterträdgården. 


Den näst bästa stunden var doppet i den varma poolen, med snö på trädäcket och vårhimmel ovanför huvudet. 

God Dymmelonsdag önskar
Eder förtrogna


1 kommentar:

Bloggblad sa...

Så underbart! Ja, spa-et alltså, inte vinterväglaget.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...