2022-09-06

Här igen


Jag börjar så smått komma ut ur min bubbla. För tre veckor sedan fick jag en rejäl smocka av Covid, men nu börjar livet så smått komma tillbaka. Jag har hållit mig inomhus för det mesta, men gjort några små utbrytningar. Jag tog en liten sväng till skogen och kom hem med gula fina kantareller, lagom till varma smörgåsar på kvällskvisten. 


Det har blivit en hel del läst och så har jag provat att lyssna på ljudbok för första gången. Jag valde Räkna hjärtslag av Katarina Widholm, mycket fin skildring av livet som hembiträde i Stockholm på trettiotalet. Och nu har jag laddat ner fortsättningen, Värma händer.

Ute mognar vindruvor och tomater. Jag och Robban, vår flitige gräsklippningsrobot, var ute i trädgården igår. Det blev en rensat en del, men jag kände att krafterna tröt snabbt. Det är svårt att hålla jämna steg med ogräset.


Önskar er sköna septemberdagar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller just på att läsa Värma händer. Men det tog ett tag innan jag kom ihåg alla detaljer om hur sen första slutade. Jag har läst oräkneliga böcker emellan. Så jag saknade en kort resumé.
Men jag gillar böckerna!
Bloggblad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...