2022-11-24

Så här i slutet av november


God morgon!

Roligt att du ville titta in!

Sedan vi sågs sist så har det fallit rejält med snö. Temperaturen sjönk från sexton plusgrader till några minus. Det blev till att ta fram snöskyffeln igen. 

Jag skyndade mig att fylla på fågelfrö i fågelautomaterna och hängde upp en rejäl fläsksvål i spaljén. Det gillade skatfamiljen. Annars är det gott om talgoxar, blåmesar och en och annan nötväcka.

Julbasaren på Casselgården var en trevlig tillställning. Kompisen och jag hade varsitt bord denna gång, hon sålde sina fina almanackor och julkort och jag hade med mig vår bok om tanterna på Villagatan. Diakonigruppens lotter fick en strykande åtgång och många slog sig ner vid kaffeborden och åt av våra hembakade bakverk. Det blev en bra slant till människor som behöver vår hjälp.



Idag ska jag till tandläkaren. Vad har du för roligt för dig?



1 kommentar:

Bloggblad sa...

Fullt upp just nu … Stiftsfullmäktige igår, korrekturläsning idag, adventssång i morgon …

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...