2024-01-20

En vit vecka


Vojne, vojne! Snön har vräkt ner över den lilla galliska byn denna vecka. På måndag morgon var det svårt att få upp ytterdörren. Snön hade packat ihop sig och höll emot. Bilden ovan är tagen när jag banade väg för att hämta tidningen. 


Tidningen hade kommit såg jag på att snön inte tornade upp sig lika högt på vår brevlåda. 



På onsdag morgon kom nästa snösmocka. Då skulle jag på reporteruppdrag till samhället som ligger åt sydväst längs E20. Massor med snö och vind, ingen bra kombination. Jag vågade inte själv ge mig ut på grund av dåliga erfarenheter sedan tidigare. Men Maken var så bussig och skjutsade mig. 

Världens bästa grannar bor i den lilla galliska byn! Tre yngre män turas om att hjälpa oss att skotta. Rätt var det är på kvällen hör vi hur det skrapar utanför och då är det någon hjälpsam granne som fixar till så att vi får en gång tillräckligt bred för Makens rullator. 


Julen är bortstädad. Man blir trött på rött! Men denna gardinkappa får sitta kvar. Den har jag sytt av broderade tabletter som jag köpte på Kupan för några år sedan. Trevligt återbruk.

Så har jag fått min bloggbok för 2023. Jag beställer den på Från blogg till bok över nätet, ett mycket enkelt och behändigt sätt att bevara minnen. Lite som fotoalbumen man gjorde iordning förr. När jag tittar i boken förundras jag över så mycket som hinner hända under ett år.

Jag ser fram emot det nya fräscha 2024,

säger Maggan, fortfarande nyfiken


1 kommentar:

epsilon sa...

Och när jag läser om snösmockan så ösregnar det och
är allmänt förskräckligt att gå ut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...