2024-01-11

God fortsättning på det nya året!

Blå skymning över Smeddammen

God fortsättning på de nya året!

År 2024 startade lite knackig för oss gamlingar. Snuva, hosta och trötthet fick oss att ställa in både nyårs- och trettondagsfirande. Så man får hoppas att fortsättningen blir bättre än starten.

Vi har idkat vintersport från TV-soffan, ätit apelsin och tittat på skidskytte och Tour de Ski, insvepta i varma plädar. När det var som kallast ute, minus 25 grader, var det 18 grader inomhus. 

Nu har det svängt. Snö, sol och bara några minusgrader. Jag gjorde den första arbetsdagen på Kupan igår, skönt att vara igång. Och idag är det dags för bokcirkeln. Ser fram emot att träffa "kulturdamerna" igen!

Strax innan solnedgången igår var himlen alldeles randig; rosa, blekblått, lila och orange. Det var jag tvungen att fota, förstås. Grannens hund skällde på mig bakom planket. Tyckte väl att jag agerade mystiskt. 

Ha det!


3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så fina bilder! Det är tur att det ofta är så vackert så här års, en liten tröst när vintern känns lång och kall.

På facebook såg jag ett inlägg om en församlingshopläggning - det såg himla fint ut. Men det kommer inte upp här. Konstigt.

epsilon sa...

God fortsättning till er också. Så vackra skymningar nu.

Maggan sa...

Hej Marianne! Det var ett minne som dök upp i Facebook. Från januari 2014! Finns kvar i bloggen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...