2009-02-28

Björnbärsstigen om våren

Jag är lite barnslig. Älskar sådana här underbara illustrationer som får mig att må bra. Har två små böcker i min ägo: "Björnbärsstigen om vintern" och "Björnbärsstigen om våren" av Jill Barklem. Jag kan titta länge på bilderna och upptäcka nya detaljer hela tiden. Idag skiner solen från en blå himmel. Än så länge är jag inne och stryker, tvättar och diskar. Men snart får jag nog gå ut och känna på luften lite. Igår såg jag förresten sex stycken sångsvanar i den svarta ån. Det är väl ett vårtecken?

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Alltså så är du ju verkligt vuxen då? För visst är det så ramsan lyder... att vara en smula barn, är att vara verkligen vuxen?

Jag har alltid varit mycket intresserad av Beatrix Potters sagoböcker... och detta påminner mycket om henne, tycker jag.

Varm kram från en annan barnslig...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...