2009-02-01

Födelsedagskalas


Igår var jag med om något som man inte är med om så ofta, ett 91-års kalas. Min lilla tant fyllde år och jag susade dit. Det enda hon önskade sig var knästrumpor med lösa skaft, så det fick hon några par, men jag hade också stoppat i en mjuk röd sjal i paketet. Den blev populär och hamnade genast över axlarna.

Hennes rara svärdotter hade presentat med ett helt batteri av krämer att smörja in sig med och hade dessutom med sig en god marsipantårta. Fast allra helst hade man velat kunna ge henne synen tillbaka, nu ser hon allt som skuggor.

Det är kallare idag. Minus sju grader visade termometern. Katten tvekade på tröskeln, men bestämde sig ändå för att gå ut. Jag har mitt uppdrag i kyrkan idag, men sedan ligger dagen orörd.

Önskar er en riktigt skön söndag!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...