2009-08-23

Kamp och svamptramp

Jag har dragit mig in från en skön stund i solen. Jag håller på att läsa Annika Bryns första deckare, som jag fick i födelsedagspresent i somras. Annika är också en trevlig bloggare som jag har lagt upp i min blogglista här bredvid.

Igår höll vi i FN-föreningen ett upprop på torget: Nej till kärnvapen! och käre svåger Kurt-Ola Lindgren understödde med sång och gitarr. När han sjöng Jag vill leva i Europa reste sig håren på mina armar. Han sjöng med sådan känsla och glöd. Maken, Susanne S-politiker och kommunchefen höll tal och jag och mina FN-kompisar samlade in namn. Vi fick en hel skrälldus.
Efter lunch blev det svampskogen nästa. Hundarna, de italienska bröderna Leo och Angelo, trivdes som fisken i vattnet. De är ju tryffelhundar "i botten". De älskar att hoppa i bäckar och rulla sig i lerpölar.
Nu är just de här två bröderna inte så duktiga i att nosa upp svamp, men det gjorde vi andra desto bättre. Vi skördade svart trumpetsvamp, rynkad tofsskivling, taggsvamp och kantareller.
Idag har det varit familjemiddag. Unga familjen kom på besök och Isabelle var mycket intresserad av de två lockiga trollen. Jag tycker precis att hon säger: Vuv! till dem. Hon är ett mycket begåvat barn, ännu inte tio månader gammal.
Nu har lugnet lägrat sig över vårt lilla hus igen. Det känns riktigt tomt. Vi ser fram emot nästa gång ni kliver över vår tröskel igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för härlig helg, kära syster! Nu är batterierna fyllda med gemenskap och glädje! Roligt också att få träffa lilla Isabelle! Hon är så pigg och söt! Hoppas bara att jag inte spritt ut mina förkylningsvirus till henne och er alla.
Ha´e´anka! Syster Lena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...