2009-08-16

Tidens flykt

Läste i avisen att det stundat bröllop i Nora igår. Björn J:son Lindh gifte sig med Marie Nordenmalm, också hon musiker.

Jag har främst två minnen av Björn J:son Lindh.
Dels detta vackra porträtt när han släppte sin skiva Ramadan. Det måste ha varit 1971, då han tittade fram på affisher överallt på stan. Jag minns att jag satt på en buss en regnig kväll och riktigt hajade till när jag såg hans vemodiga, men ack så vackra ansikte.

Det andra minnet är Brusa högre lilla å. Den musiken hörde jag om och om igen eftersom den låg som bakgrund till vårt bildspel om företaget. Vårt företag ligger ju vid en liten å, så titeln passade även den bra. Jag vet inte hur många gånger jag satte igång bildspelet i vår hörsal för besökare som det skulle imponeras på.

Det har gått 38 år mellan dessa bilder och Björn har verkligen åldrats med behag. Men med den första bilden så starkt i mitt minne så undrar jag bara förskräckt: -Vart tog tiden vägen?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...