2009-10-10

Den vår de svaga kallar höst

Idag har vi gjort en utflykt söderut, Maken och jag. Det var ett vackert höstväder och när vi kom till den här platsen skrek jag: Stopp! Jag ville ut och fota. Tyvärr var batteriet i min lilla Olympus slut, men Maken hade som tur var med sin fina kamera så han håller mig med bilder här. Och de tål att klickas på. Jag lovar!
Efter en härlig lunch strosade vi runt i våra vänners nya hemstad. Här finns gott om söta trähus, plank och kullerstenar. Tvärs genom staden flyter en brun å överbryggad av vita gångbroar. Jättepilar och alar speglar sig i vattnet. Ån mynnar ut i en stor sjö, en av Sveriges största.
På hemvägen stannade vi till vid en annan sjö, lite mindre men avlång och djup. Asplöven glödde mot den bläckblå himlen. Jag kom att tänka på en skolboksillustration av Elsa Beskow. Hösten kan vara bra vacker i alla fall.

3 kommentarer:

mossfolk sa...

Kul med utflykt och vilka fina bilder. Och hösten är verkligen jättevacker!

Maggan sa...

mossfolk: Jag vet ju att du gillar utflykter! ;) Makens bilder blev verkligen jättefina.

Elisabeth sa...

Helt underbara bilder!! Å den med den vita bron... ja, tänk dig den i en förstoring på väggen!! Helt sagolikt vacker...!

Varm kram..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...