2009-10-17

Min sköna fredag

Det var snöflingor i luften när jag gav mig iväg igår morse. Men det övergick snart i regn.
Det var inte dumt att lägga sig i behandlingsstolen och bli ompysslad av Åsa, medan hon berättade om sin glada stora hund Molly. Det doftade så gott om oljorna Åsa använder och i bakgrunden plingade och plongade spa-musiken.

Lunch intogs på Saigon. Båda mina söner och min lilla Isabelle var med. Det var mycket mat på tallriken, orkade bara en bråkdel. Isabelle åt medhavd Djungeldessert och mandarin. Ljudnivån var hög, så vi förflyttade oss hem till Joy och drack kaffe på maten.


Så här såg jag ut när jag kom hem från ansiktsbehandling och hårklipp. När jag kliver upp från stolen hos min frissa MP ser jag alltid mer vild än tam ut.

På väg till bion mötte vi två bekanta som meddelade: Det blir ingen film ikväll. Filmen är kvar i Norrland någonstans. Hmm. Vi återvände till hemmets lugna vrå och såg en gammal Morden i Midsomer istället. Av någon anledning "tappade jag koncentrationen" och har väl inte riktigt klart för mig hur allt låg till.

Idag har vi en ren och obrukad dag framför oss. Det blir nog en del trädgårdsstädning för mig. Rabatterna är lite rufsiga och behöver fixas till innan snötäcket breds över alltsammans.
Ha en bra lördag därute!

4 kommentarer:

Smörblomman sa...

Jättesnygg i håret! Kul med lite nytt så här på höstkanten! Kram/E

Miss Jones sa...

Du är jättesnygg :)

Anonym sa...

Hej kära syster! Du ser jättefin ut i nya frisyren! Ser fram emot att träffas snart. Ha en bra vecka! Syster Lena

Maggan sa...

Smörblomman och Miss Jones: Tack för komplimangerna. Ja, det är lite skönt att lyxa till det ibland.

Lillasyster: Längtar efter att få träffas!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...