2010-11-07

Kör söker ledare

Söndagseftermiddagen har ägnats åt att lösa mordmysterier och äta god mat. Min kära Mullhyttekör träffades för att ha en festlig avslutning på en fin era. Kören har funnits i flera decennier, men nu är det kanske slut. Sedan vår förste körledare Sune Yttergren dog i cancer alldeles för tidigt, har Lars Almqvist hållit oss under armarna i många år. Men nu vill han med ålderns rätt lägga av.

Finnes: en samsjungen kör med erkänt vacker klang och med glada och trevliga medlemmar
Sökes: en körledare som kan jobba ideellt och som har en bred reportoar

På trevliga Lerbäcks Teater åt vi god mat och löste deckargåtor. Jag kom på lösningen, men jag tiger som muren! Jag känner några som snart ska gå på samma teatermiddag och som brukar titta in på min blogg!

Sköt om er!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...