2012-04-22

En jul för länge, länge sedan

Om ni inte misstycker: Jag måste få visa er denna festliga bild ur min nyfunna fotoskatt. Jag skrattar gott varje gång jag tittar på den. Det är en jul för över femtio år sedan. Jag och mina små systrar sitter uppradade framför den rufsiga granen. Vi sitter där med julklappar vi fått. För min del var det hästböcker: Jill rider igen, t ex. Söta syster S har fått en stor blunddocka och minstingen Lilla L ser mycket uppspelt ut över sitt kulband i plast.

TVn i bakgrunden visade förmodligen redan på den tiden Kalle och hans Vänner. Det första barnprogram jag såg på den apparaten var Sotlugg och Linlugg, trolldockor i en skog. Mycket spännande tyckte jag då. Andy Pandy och Felinda-skolan var lite barnsligare.

Nej, nu ska jag samla ihop mig och åka ner till ett Andrum i vår vackra gamla kyrka.

Ha det så gott!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, oj så länge sen! Jag ser nästan lika stel ut som dockan! Kram Lillasyster L

Anonym sa...

Hej! tråkigt att dessa tider inte kommer tillbaka. Det är roligt att sitta och minnas ibland. Ha en fin dag !

Musikanta sa...

Sotlugg och Linlugg älskade jag - men när jag växte upp fanns bara böckerna. Teven kom inte förrän jag var tonåring...
Är förvånad över att lillasyster sitter så still. Men hon kanske inte hade börjat krypa. Mitt yngsta barnbarn, lilla Clarissa som är 9 månader, sitter inte still en sekund...
Håller med dig om att det är roligt med gamla foton!
Kram från Ingrid

Maggan sa...

Lillasyster L: Du är sååå söt!

Janne: Det är härligt att minnas.

Ingrid: Roligt att du minns Sotlugg och Linlugg också! Lillasyster ser så glad ut. Hon smilar upp sig för pappa Olle bakom kameran.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...