2012-07-21

Sista semesterdagen

Ibland vet man när det är sista gången. Igår var det min allra sista semesterdag någonsin.

Det blev en fin dag. På förmiddagen strålade solen från en blå himmel och fick rosor och vinbär att glöda. Fjärilar och bin sög nektar ut rosentrybusken. Unga familjen kom över och vi åt nybakad blåbärspaj på uteplatsen på baksidan av huset. Sedan gav vi oss ut i blåbärsskogen igen för att fylla på i den unga familjens förråd. Lilla hjärtat stoppade bären i munnen istället för i sin burk.

Efter lunch åkte de hem och Maken gav sig iväg på en tvådagars spelmansstämma. Det mulnade på, men det hindrade inte V och mig att ta en riktig långpromenad för att hälsa på M för att fira vår gemensamma namnsdag. Vi hann tillbaka innan regnet.

Kvällshimlen glödde utanför sovrumsfönstret när jag gick och la mig, så jag lät rullgardinen vara uppdragen. Jag ville kunna se himlen.

2 kommentarer:

Musikanta sa...

Grattis på namnsdagen i efterskott! Hade själv två Margaretor att fira, Mirren och yngsta barnbarnet Clarissa. Var och hälsade på på Öland och fick också blåbärspaj gjord på hemmaplockade blåbär. Smaskens!Vilket intstrument spelar maken? Dragspel?
Kram från Ingrid

Maggan sa...

Tack, Ingrid! Maken spelar mest gitarr men även lite dragspel. Han ringde och berättade att de får spela mycket på stämman. Hade spelat till halv tolv i natt och det blir nog sent i kväll också, sa han!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...