2012-08-23

Orosmoln

Så här såg det ut ikväll när jag stannade vid de tillfälliga rödljusen i Degerfors. Sol och varmt där jag kom ifrån och mörka hotande moln dit jag skulle. Lite längre fram vräkte regnet ner och sikten var i det närmaste obefintlig.

Idag skulle Maken ha opererats, men det blev skjutet på framtiden. Han befinner sig istället på lasarettet av en annan orsak. Igår fick han en s k "tia", en liten stroke. Han tappade känseln högra delen av kroppen och hade huvudvärk. Jag befann mig på ett tåg och hade en timme kvar innan jag var hemma när han ringde och sa att sjukvårdsupplysningen skulle skicka en ambulans för att hämta honom.

Den där timmen på tåget var en av de längsta timmar jag upplevt. Jag ringde vår vän och granne och bad henne gå över till Maken och kolla hur det var. Skönt att få stöd.

När jag träffade Maken på akuten, mådde han ganska bra, men doktorn ville att han skulle läggas in för observation. Idag har de tagit en massa prover och röntgat huvudet och imorgon ska blodådrorna scannas. Jag tror att han trots allt har haft tur, att det inte blev värre. Min egen fundering är att denna stroke orsakades av att han inte fått äta sin blodförtunnande medicin i en vecka före operationen. Låter troligt.

Makens kommentar: - Skönt att jag hann med köket innan detta!

Hmm...

Ikväll när jag besökte honom var han ganska pigg och vi kunde gå och fika i lasarettsentrén. Nu hoppas jag att jag får hämta hem honom i morgon och att allt är bra.

5 kommentarer:

Angelica sa...

Åh så skönt att han är under uppsikt! Hemskt att vara långt borta när sånt händer! Ta hand om varandra...
Kryapåkramar till er båda! A

Musikanta sa...

Jag kan förstå att du var orolig när du satt på tåget - en mardröm att inte kunna vara till hands! Skönt att din make är bättre och att de har honom under observation. Han får väl ta det lite lugnare i fortsättningen. Bilden är verkligen en bra illustration till inlägget.
Kram från Ingrid

Äventyret framtiden sa...

Jag tror att du har helt rätt när det gäller medicineringen, eller frånvaron av den. Logiskt.
Skönt att allt avlöpte väl men det måste ha varit fruktansvärt att sitta på tåget och inte kunna vara där du ville vara just då. Håller tummarna för att allt sätter sig på rätt plats igen

Lycka till önskar Karin

Anonym sa...

Hej! Här har det också varit mörka moln och en del regn. Ha en bra dag !

epsilon sa...

Så hemskt för dig att sitta på tåget och inte kunna göra nåt eller veta vad som hände. Skönt att höra att alt gått bra.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...