2012-09-22

Bästisar

Mamma Barbro i svampskogen
Maken är på ett seminarium idag och jag har varit hemma och stökat. När jag ledsnade på det satte jag mig att titta på bildskatten som min pappa lämnat efter sig.

Hittade bland annat dessa härliga bilder, som slår an en ljuv ton i hjärtat.
Här är mammas bästisar, Ulla och Torborg, med sina barn på promenad på Djäkneberget i Västerås. Jag har en vit rosett i håret och äter päron, eller kanske päronglass. Kan det vara lillasyster S i vagnen, månne? Jag kan inte påminna mig att jag sett den här bilden förut. Men den får mig att minnas.

2 kommentarer:

Musikanta sa...

Underbart kort, det sista. Alla små flickor i klänningar och med hårband i håret. Och de ser glada ut alla! Kommer ihåg när barnvagnarna såg sådana ut.
Kram!

Angelica sa...

Åh, dessa rosetter! Min mamma knöt en laxrosa eller babyblå propeller i min kalufs i alla sammanhang! Barnvagnen känner jag också igen, en liknande stod länge på vinden som minne från mina tidiga år! Kram A

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...