2013-07-25

Högt och lågt i Göteborg

Måndagen blev till en riktig höjdarkväll. Vi firade systersonen O som fyllde sjutton år med att åka upp tjugotvå våningar i Gothia Tower. Det blev en bra fobiträning för mig, både med hiss och höjd. Väl däruppe åt vi bamsestora räksmörgåsar och såg ut över hela staden. Och långt därnere började publiken samlas för att titta på Lotta på Liseberg.

Ungdomarna drog åt sitt håll och vi gamlingar lapade kvällssol vid Lilla Bommen innan vi tog Älvsnabben hemåt.

På tisdagen turistade Maken och jag. Vi besökte Sjöfartsmuseet och åkte med Paddanbåt. Jag oroade mig lite när vi närmade oss den lägsta bron vi skulle åka under, Osthyveln kallad. Skulle jag kunna krypa ihop tillräckligt lågt på durken?

Kvällen tillbringades i Slottsskogen, vilken oas! Vi och många med oss spisade jazz med More Than Jazz Quartet. Maken var inte den ende som bar hatt. Maken liknar tydligen någon som har kameler på Öland, för en man kom och frågade honom om kamelerna mådde bra.

En som mådde bra var syster S:s vovve. Han fick följa med till Slottsskogen, äta hamburgare och speja på andra hundar.

Igår tog Maken och jag tåget hem igen. Det är riktigt skönt att kunna lämna bilen hemma och koppla av med ett korsord medan man forslas alla milen.

Önskar er en skön dag!

1 kommentar:

epsilon sa...

Visst är det fint i Göteborg, tåget hem inte heller så dumt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...