2014-01-07

Vardag igen

Nu är glada julen slut, slut, slut. Julegranen bäres ut, ut, ut.

Här är en lite skruttig bild från -64 eller -65, där mamma, mina systrar och jag dansar ut julen.

Idag håller Maken och jag på att montera ner julen också. Det känns lika bra varje år att fräscha till i stugan och vänta på vårljuset.

Idag börjar ni era jobb och skolor igen, många av er. Och jag ska jobba på Kupan om ett litet tag. Det ska bli roligt och Maken ska börja träningen med Tivedspojkarna i kväll. Det är lite skönt när det blir vardag igen.

Hittade en annan bild i fotoskatten efter pappa Olle. Här är jag inte gammal:


Fotot är taget högst uppe på "nya" vattentornet i Västerås, där det var servering.


Om jag skulle ta och svara på enkäten själv:

1) Vad läste du senast?
Nerikes Allehanda

2) Vilken film såg du sist du var på bio?
"Hur många kramar finns i världen"

3) Har du avgivit något nyårslöfte?
Nej, ingen idé. Men jag har intentioner...

4) Vad ser du mest fram emot under 2014?
Våren och möten med dem jag tycker om

5) Vilket café/restaurang besökte du senast?
Enelly´s på nyårsafton med hela familjen

6) När skrattade du senast?
Igår, åt Eva Rydberg i en dokumentär om henne. Farsen från Fredriksdalsteatern däremot var inte mycket att skratta åt.

7) Vad åt du senast?
Frukost

Hur ser din lista ut?

3 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Fina bilder!
Nu uppskattar man de svartvita pärlorna på ett annat sätt än tidigare. Åtminstone jag gör det:)
Jag tyckte inte heller att allo allo armen var särskilt rolig. Skrattade inte alls vad jag minns...synd, jag hade sett fram emot en stund med många skratt.
Så kan det också bli.
Ha det fortsättningsvis bra på det nya året!

em sa...

Det är förunderligt hur gamla (nåja, relativt) bilder kan förflytta en i tid och rum. Fast jag inte har någon relation till bilden, känner jag i hela kroppen hur det var då.
Margaretha

Maggan sa...

Pettas: Nej, jag blev också besviken på "farsen". Har man blivit bortskämd mån´tro?

Margaretha: Jag är också fascinerad av foton, gärna svartvita. Jag gissar att du tillhör samma generation som jag (jag är född -51) och då delar vi många referensramar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...