2018-03-26

Helgen i ett påskägg


Helgen har kommit och gått. I lördags var det dags för den årliga Påskbasaren på Casselgården, den som vi i diakonigruppen ordnar. Vi hade bakat en massa gott bröd till kaffeserveringen och till lotteriet. En dag i veckan hade vi bundit påskkransar och dekorerat påskris som vi sålde på basaren.


Det blev en bra slant att skicka in till fasteinsamlingen. Ve, körkompisen Ma med döttrar och jag samsades vid ett loppisbord, där Ma:s urgulliga kycklingar gick som smör i solsken. Lille Hugo, min exgranne, stod för ett bord alldeles själv. Av honom köpte jag två pyttetomatplantor. Gunnel spred skön stämningen genom att spela härliga melodier på piano. Rätt var det var rev hos loss med en rivig boogie woogie.

När jag kom hem var Lilla Lila på besök. Hon underhöll Farfar medan hennes mamma och pappa gjorde en shoppingrunda. Även jag hann njuta av hennes sällskap en liten stund.

Det blev en solig söndag, då Gumman Tö gjorde stora framsteg. Själv gick jag på födelsedagskalas hos en gräbba som fyllde 85 år.

Ja, det var den helgen, det! I eftermiddag ska jag debutera som jazzsångerska tillsammans med Anna, Vi blir ackompanjerade av två fantastiska musiker. Lite pirrigt. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...