2018-03-05

Kvällskonsert och spa för själen


Det var femtiofem år sedan de här gossarna bildade sitt band Sten & Stanley och släppte sin första skiva, The guns from Bofors. Sedan dess har det blivit 800 låtar och den som blivit mest poppis är förstås Jag vill vara din, Margareta. Den har jag fått höra ibland.

När vi bodde i Karlskoga jobbade jag på JiHå Plast på Häsängsvägen. Tvärs över gatan låg Ackes studio, dit Sten ofta begav sig. Det hände att han tittade in hos oss i receptionen och pratade lite över en kopp kaffe. En trevlig och charmig kille, minns jag att jag tyckte.

I lördags kväll hade de konsert i Sjöängens nya vackra aula som rymmer massor med folk. Jag köpte biljetter på morgonen, det fanns några kvar, och så åkte vi dit på kvällskvisten. Det var många Laxå-bor som också hittat vägen till Askersund. Den vithövdade publiken fick sig en rejäl nostalgikick.


Bilderna ovan är från igår kväll när vi "sound checkade" inför Andrum. Gosedjuren i lekhörnan radade andäktigt och förväntansfullt upp sig. De fick snart sällskap i bänkarna av ett trettiotal besökare. Åsa och jag bjöd på våra funderingar kring Naturen - Guds gåva till oss människor och Jan-Kenneth spelade så vackert och njutbart på orgel och piano. Ett spa för själen!

Snart ska jag bege mig till tandläkaren för att se vad det är som krånglar i vänster käke. Mindre njutbart!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...