2018-04-10

Åren går


Med anledning av Syskondagen idag repriserar jag denna bild på oss tre systrar. Mamma hade sytt våra klänningar, med rosenknoppar till syster S och mig och skärrutig till minstingen, Lillasyster L. Vi fick minsann gå till fotografen och posera. Undrar vad han gjorde för att locka fram våra smil. Bilderna blev så bra att de fick stå i skyltfönstret till och med.

Idag är det minstingens födelsedag och hon har för länge sedan vuxit ur sin klänning. Idag är hon mamma till tre egna barn och har ett barnbarn som är i koltåldern.


Familjen har växt så det knakar, så här såg vi ut för snart två år sedan:


Visst är vi många? Och ändå är det några som saknas...

Igår träffade jag en mycket ungdomlig 100-åring, paranta, chica Disa! Hon visade mig gratulationstelegrammet från kungaparet, annars hade det varit svårt att tro att hon verkligen fyllt 100 år. Det blev en liten artikel i Bodarne-Magazinet, pastoratets nyhetsblad.

Nej, nu ska jag iväg och öva med kören!

Må gott!

1 kommentar:

b_lenalindgren@gmail sa...

Tack för fina ord på födelsedagen kära syster! Och att det är syskondagen idag hade jag ingen aning om! Det är det tur att man har! Kram / Lillasyster L

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...