2018-04-19

Körsbärsdalen, se upp! Nu kommer jag snart!


Snart är dags att flyga ner till sydliga breddgrader igen. I Körsbärsdalen väntar min kompis PO66 på att jag ska landa. Vi ska ha en mysig vecka med utflykter, måhända gratinerade musslor med pommes frites, sköna solstunder på terrassen och annat trevligt. Vi planerar en tågresa till Montpellier, där jag aldrig varit förut. Hoppas bara att tågpersonalen låter bli att strejka den dagen.

Men innan det bär iväg är det annat som ska hända. Idag ska jag och diakonigruppen bjuda på fika och sångstund på våra äldreboenden. Ikväll är det styrelsemöte med Hembygdsföreningen. Imorgon sitter jag hos MP, frissan, och blir fin i håret. Och på lördag förmiddag är det städdag i grannskapet. Jag hinner vara med om att räfsa och sopa innan det är dags att ta sig till flygplatsen.

Up, up and away!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...