2018-04-21

Skuggmakten av Johan Ripås


I tisdags såg och hörde jag Ingalill Mosander berätta om Johan Ripås nya bok Skuggmakten. Hon gjorde det så lockande så jag tänkte den måste jag läsa. När jag sedan i onsdags gjorde en sväng in på biblioteket, efter att ha tittat på Tivedsbygdens konstutställning, såg jag att boken stod i hyllan för Nyinkommet. Så då nappade jag åt mig den.

Sedan dess har jag varit fast. I morse hade jag ett antal sidor kvar som jag sträckläste. Spännande och mystisk och med fina Afrika-skildringar. Och det är ju inte så konstigt. Johan Ripås är ju TV-korrespondent, stationerad i södra Afrika, men har halva kontinenten som sin arbetsplats.

Gillar man spänningsromaner, så kan jag rekommendera denna.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...