2018-09-11

Minns i november den ljuva september ...


September bjuder på skurar och solsken, om vart annat. Det är lite av ett aprilväder, just nu.

Vill man jaga regnbågar är det ett ypperligt tillfälle.


Det regnade på ena sidan huset och det var solsken på den andra sidan. Jag släppte vad jag hade för händer och grabbade tag i kameran. Och ja, där syntes den, regnbågen! Precis som jag vetat att den skulle.

Maken har skördat vindruvorna och nu bubblar en brygd hemtrevligt i damejeanen. Om en vecka åker jag och Bästisen, min barndomsvän, till vinproducenter i södra Tyskland. Om jag förstått saken rätt så kommer vi att kajka runt på Rhen och Mosel, åka linbana till Lorelei-klippan och smaka på vad vinbönderna där nere har åstadkommit. Recension kommer.

Men tills dess är den en hel innehållsrik septembervecka i Sverige kvar.


3 kommentarer:

Lisan sa...

Härligt! Önskar dig en trevlig och lyckad resa.

Maggan sa...

Tack, Lisan! Stor kram

reneesfotoblogg sa...

Det låter som en vecka i sus och dus, vad trevligt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...