2018-12-09

Man ur huse


Det är ännu tyst i huset. Jag har precis blåst ut de två ljusen i adventsstaken och druckit upp morgonkaffet. På uppmaning har Maken gratulerat mig på Anna-dagen, som är idag. Jag är precis som min pappa Olle, som ringde tidigt på morgonen och sa: Ska du inte gratulera mig? Jag har namnsdag idag.

Time flies! Det är redan länge sedan jag skrev något här på bloggen.

Igår blev det många timmar nere på torget. Jag var lätt förklädd till Tant Viola. Min kompis Tant Rosa och jag sålde böcker, vykort och almanackor för glatta livet. Som tur var hölls julmarknaden under tälttak, eftersom det regnade. Vi blev underhållna av Blåsorkestern, Anuska-kören, Nysund Gents Quartet och till sist kröntes Laxå lucia av kyrkoherden. Allra trevligast på alltihop är att träffa en massa ortsbor, alla verkar gå man ur huse.

När jag kom hem på kvällen placerade jag mina stelfrusna fötter i ett varmt fotbad och så åt vi Janssons Frestelse och tog en nubbe därtill. Så mina livsandar återvände.

Idag ska Maken spela med Tivedspôjkera och jag ska sjunga med Bodarnekören och sedan, när det är kväll, ska Åsa, jag och musiker hålla ett Andrum i kyrkan. Det ska handla om Närhet.


Önskar er en fin Andra Advent!

Maggan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...