2019-02-08

Änglar finns

Livet börjar så smått återvända. Jag reflekterar över alla goda hjärtan jag möter runt omkring mig och i mitt huvud surrar: Jag trodde änglarna fanns, bara, bara i himmelen! Många av de goda änglarna är "utlandsfödda", som det heter.

Imorse när jag med röda duffeln ovanpå morgonrocken hade tufflat iväg till brevlådan och hämtat Nerikes Allehanda mötte jag grannen tvärsöver. Han var på väg till sitt jobb som kock på sin kinakrog. - Åh, försiktigt, försiktigt! ropade han och tog mig varsamt under armen och ledde mig över snö och is till vi nådde tomtgränsen. Varm i hjärtat blir man.

Det blev Makens tur att trilla dit på dunderförkylningen/influensan. Det var tacken det, för att han vårdat mig så omsorgsfullt. Nu är det min tur att hjälpa.

Ta det varligt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...