2019-11-09

SJ, SJ gamle vän!


Hela himlen var fylld med snöflingor, stora som lapphandskar som man sa i min barndom. Och vi som skulle ta bilen in till La Stada för att fira födelsedagar på restaurang! Radiorösten pratade om snökaos och avåkningar och stopp i trafiken. På "fejan" varnade folk för besvärligt väglag. Jag samrådde med Maken och bokade sedan tågbiljetter istället. Tack och lov för SJ i sådana här fall.

Fram kom vi bekvämt och varmt. Sonen hämtade med sin nya bil och snart var vi samlade på den gemytliga restaurangen La Pampa.


Vi fick några timmar tillsammans, omtänksamt uppassade av fin personal. Vi firade våra två födelsedagsbarn, 11 och 76 år, åt mycket gott och jag njöt av ett glas av husets röda.

Sedan promenerade vi allesammans till perrongen och Maken och jag kunde tryggt och säkert färdas hemåt i vinterkvällen per tåg.

Idag är det ett riktigt innesittarväder, så då gör jag det.

Ha det!

1 kommentar:

Dilek Kolat sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...