2020-02-07

Dagens lunch


Igår lagade jag en rätt jag hittat i ICA-kuriren, som jag prenumererar på:

Kesoplättar med squash

Du behöver
1 dl vetemjöl
1 tsk salt
4 ägg
500 g keso
300 g squash
smör till stekning
1 liten förpackning majs (100 g)
1 pkt bacon

Gör så här
1 Häll vetemjöl och salt i en bunke och knäck i äggen. Vispa till en jämn smet och rör i keson. Låt stå och svälla i 10 minuter.

2 Riv under tiden squashen grovt. Lägg rivet i en ren handduk och krama ur så mycket som möjligt av vätskan. Rör ner rivet i plättsmeten. Stek plättar i smör och håll varma.

3 Låt majskornen rinna av och rosta dem sedan på hög värme i en panna tills de får lite färg och doftar popcorn.

4 Skär baconet i stora bitar och fräs tills det är gyllene och frasigt. Låt rinna av på hushållspapper.

5 Servera plättarna toppade med majs och bacon.

Jag hade morötter och paprika till. Baconet och majsen la vi på själva vid bordet.

På eftermiddagen dansade jag line dance för glatta livet.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...