2020-02-11

En nostalgisk måndagseftermiddag


Den 10 februari fyller Ve. damen till vänster, år. Hon ville inte fira, men det brydde sig inte EMB och jag oss om. Vi kidnappade henne och bjöd henne på lunch på nygamla stället Herrgårdshotellet, Det kom fullt med folk, många från min gamla arbetsplats som jag lämnade för sju år sedan. Tiden har gått, märkte jag. Folk har blivit vuxna och fått skägg och lagt ut.


Vi fick oss en härlig lunch, god mat från buffébordet och ett bra samtal om ditten och datten.

På eftermiddagen var Maken och jag på trevligt program om 50- och 60-tal. Vi såg på filmsekvenser på humorsnuttar, så som Guben med Martin Ljung, Tvi, tvi, tvi med Margareta Krook.Vi pratade minnen och spelade nostalgisk musik. Jag för min del önskade Speedy Gonzalez med Pat Boone och Twilight Time med the Platters. Den första minns jag att min klasskamrat Elisabeth Heed spelade när jag var hemma hos henne på lunchrasten och blev så uppiggad av och den andra har man väl dansat till åtskilliga gånger.

Vi hann med ett möte till innan läggdags: Vår samfällighet hade årsmöte hos MÅ. Nu börjar den hektiska årsmötesperioden!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...