2020-08-07

Sensommardagar

 Det är fredag morgon och om en liten stund ska Maken och jag ta bilen till La Stada och det stora sjukhuset. Ytterligare en undersökning är inbokad, gastroskopi. Så det blir ingen frukost för honom idag.

Under veckan har Pe varit här för att slutföra ett skolarbete, en programmeringsuppgift som kräver full koncentration. När hjärnan behövde vila en stund, gav vi oss ut i skogarna i närheten och plockade bär och svamp.


Blåbärsriset dignar av bär och minsann börjar inte lingonen lysa röda redan. Vi var inte själva i skogen. Det var många med oss som kommit på samma goda idé. 

Min paranta väninna T-S fyllde både glasen och jämt i veckan. Firandet delades upp i flera dagar för att vara coronasäkert. 

Två eftermiddagar den här veckan har jag tillsammans med andra hållit sommarcafé på kyrkbacken. Mina hembakade blåbärsrutor blev uppskattade. Vi var noga med avstånd och handhygien. En sådan här träff är extra efterlängtad just nu och på allmän begäran fortsätter sommarcaféet augusti ut, en dag i veckan.

Jag avslutar med den här praktfulla blomsteruppsättningen på T-S veranda.


Ha det skönt och må gott i sensommarvärmen!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...