2020-10-06

Hösten är kommen

God morgon!

Vi ville fånga dagen igår. Väderlekspresentatören hade manat till utevistelse, eftersom kommande dagar ska bli regniga och blåsiga.

Så jag lämnade diskbänken och tog på mig skorna. Som vanligt åkte vi lite på måfå, svängde av 205:an vid Rockebro källa och tog en vacker, vindlande väg förbi sjöar och gårdar. Vid en liten badplats vid Vinnasjön stannade vi och insöp friden och lugnet. En fisk slog i vattnet annars var det knäpptyst. Längre fram var vägen blockerad av två stora, gula grävskopor i full färd med att gräva för fiber åt landsbygden. De gav plats åt oss efter några nafs lerjord. De behövde nog inte göra så många avbrott i jobbet. Vägen var tämligen glest trafikerad.


I A-sund gjorde vi dagens inköp. Just nu tänker vi särskilt på vad vi stoppar i oss inför Makens besvärliga undersökning på lasarettet på torsdag. Jag hänger solidariskt med på menyn, men när han sa: - Vi får inte äta något alls efter onsdag lunch! protesterade jag. - Vi och vi! Jag kommer att äta både kvällsmat, frukost och lunch innan undersökningen.

Eftermiddagen ägnade jag mig åt närområdet. Vår trädgård behöver höststädas. Än blommar det och än kan man plocka månadssmultron i landet. Det har någon annan också upptäckt. En tugga här och där är tagen av de bär som kan nås från jorden om man sträcker på sig (om man är mördarsnigel).


Just idag är det pappa Olles födelsedag. Du skulle ha blivit 105 år idag, älskade pappa.

Höstliga hälsningar
Eder förtrogna



1 kommentar:

epsilon sa...

Världen är ju lite deprimerande nu så det är bäst att ta de små glädjeämnena tillvara o ni är ju verkligen påhittiga med trevliga utflykter o fina foton. Skickar medkänsla till Charles inför undersökningen som nog inte är så rolig men det kommer att kännas bra när den är över.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...