2021-06-12

Finfrämmat, rosor och fräscha fötter


Vilken lycka! LL har hälsat på farmor och farfar och till och med sovit över. Med sin mamma och pappa förstås. Äntligen! 


På morgonen fick vi ett litet snack på tu man hand, LL och jag. Youghurt med banan och macka med körsbärsmarmelad. Inte dumt!


Rosorna börjar slå ut i trädgården. Den kanadensiska vresrosen Charlie till vänster och den finska (väldoftande) vita rosen till höger. Vresrosen köpte jag i Hallstahammar för länge sedan och den verkar trivas hos oss. Den förökar sig. Den vita rosen har vi fått av väninnan Ve och den blir väldigt praktfull i år. Nu gäller det att njuta av synen och doften för blomningen är kort.



Nu har jag korsat den här kanalen många gånger under en månad, då jag fått mina ben och fötter hårt lindade. Men igår åkte lindorna av och ben och fötter har återtagit sin ursprungliga form. Nu kan jag ha mina skor igen. Men jag måste förstås bära stödstrumpor varje dag, så att benen och fötterna inte svullnar igen. Tack ni duktiga sköterskor på vårdcentralen!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...