2021-06-26

Lugn och ro


Midsommar! I år var det bara Maken och jag som firade stillsamt, mestadels i täppan i sällskap med blommor, trollsländor, fjärilar (och några enstaka mördarsniglar!). 

Dagen innan tog vi en liten tur och hälsade på en man som bor på en underbar plats vid änden av en sjö. Han bjöd på kaffe på verandan, medan hans fem kossor bligade på oss från hagen. 


Lilla L gav mig en tavla till födelsedagspresent. - Vilka är det som promenerar på ängen? frågade jag.    - Det är jag och min lillasyster, svarade hon. Hmm..


Här är böckerna som väntar på att bli lästa av mig, två av dem är födelsedagspresenter. Jag har precis läst ut en liten pocket som jag köpte på Coop i Karlskoga tillsammans med mjölk och bröd. Nu blir det nog Björn Skifs memoarer.

Ha en fortsatt fin midsommar

önskar

Eder förtrogna

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...