2021-09-01

De sista dagarna i augusti


God morgon!

Efter några höstlika dagar med regn och blåst slog vädret om. Solen lockade ut oss att ta en liten sväng med bilen i våra vackra omgivningar. Inte bara oss för den delen, den lockade även ut fjärilarna igen. I handelsträdgården träffade jag på en präktig amiral som satt still medan jag fotade. 

Jobbet på Kupan har dragit igång igen efter en lång pandemipaus. En eftermiddag i veckan tar jag på mig den röda västen och säljer kläder, prylar och en och annan möbel. Vi som jobbar där är volontärer och det mesta av förtjänsten skickas vidare till behjärtansvärda ändamål, både lokala och internationella. Förutom att vi bidrar till en lite bättre värld, så har vi roligt också. Här är en bild, tagen en februaridag för några år sedan, då kunden provar en selfiepinne, som hon sedan köpte.


Igår gick jag över ån igen, till vårdcentralen, denna gång för att göra diabetes- och hälsocheck. Och nu på morgonen är det Makens tur att göra ett besök. Jag kunde inte låta bli att fota utsikten från bron:

Och åt andra hållet:


Ha en bra dag! Det ska jag ha.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...