2021-08-26

Long time no see


Fjärde gången gillt! Äntligen kunde släktträffen hållas på den uppländska slätten, efter att den fått ställas in gång efter annan. På det svartvita fotot samlas vi kusiner runt morfar julen 1954. Flickan med rosett i håret är kusinen längst till vänster på den undre bilden. Den blyga lilltjejen bredvid henne, det är jag det. Till höger om morfar sitter killarna som höll i årets träff, 67 år senare.

På några timmar hann vi dra många släktanekdoter, påminna varandra om vår gemensamma historia, minnas våra dagars upphov. Allra roligast var att få återse min stilige morbror Bengt 93 år, mammas lillebror, som bott halva sitt liv i USA. Sist jag såg honom var i slutet av 70-talet. 


Att jag tog med mammas fotoalbum blev uppskattat. På den här bilden sitter morbror Bengt i sanden med familjen i bakgrunden. Morfar läser tidningen (notera badklädseln).

Storasystrarna passar Bengt en solig dag på badstranden för över nittio år sedan.













Buffébordet stod uppdukat i kusin Torbjörns och hans fru Lenas kök. Sedan satt vi länge i salongen och åt och pratade. Här har jag blandat bilder från olika tillfällen igen. Flickorna längst upp till vänster är de samma som sitter på bilden längst upp till höger, några år senare. 

Kaffe, äppelkaka och samvaro - en fin eftermiddag fick vi!


Maken passade även på att träffa sin storasyster, som ju också bor i Uppsala, medan vi ändå var i trakten. Glada, nöjda och fullproppade med intryck satte vi oss i bilen och åkte västerut mot solnedgången. 


Tack för denna dagen!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...