2022-02-01

Fågel, fisk och mitt emellan


 A pro på glädjeämnen som jag skrev i förra inlägget, det största glädjeämnet är barnbarnen. Ett av dem fick jag glädjas åt i helgen, då LL kom och hälsade på tillsammans med sin pappa och mamma. Jag skickade ett MMS på min lilla gäst till min konstnärliga syster S: Vi ritar och genast fick jag svar: Jag ritar också. 


LL ritade fåglar. Jag tycker att de ser snälla och glada ut. Jag hann inte med någon fågelräkning i helgen, annat än dessa 2.


Matglädje: Under helgen bjöd jag mina gäster på två rätter jag inte provat tidigare, en gryta med torskrygg, lök, crème fraiche, dijonsenap mm och en gratäng med kyckling, broccoli, ädelost. Gott blev det!


I fredags invigdes den tjusiga återvinningscentralen i Laxå med högtidstal, bandklippning och grillad korv. Jag var utsänd reporter och snickrade ihop en webbartikel som du kan läsa här.


Idag vänder vi blad, ett almanacksblad, för idag är det den första februari. Lite närmare den ljusnande våren. 



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...