2022-10-30

Bus eller godis

Det plingade på dörren. - Äntligen, tänkte jag, och rusade dit för att öppna. Utanför stod sju stycken skräckinjagande monster och ett av dem väste fram: - Bus eller godis? 

- Godis, förstås! sa jag och hämtade vår jätteskål som jag fyllt till brädden utifall att... - Woaw, sa monstren och började gräva i skålen. Nu förstår jag vad som menas med uttrycket "grabbnäve". Granntösen var försynt och nöp sig ett geléhallon när jag höll fram skålen mot henne.

Men det blev en massa godis kvar, som Maken och jag inte kunde låta bli. Aj, aj - inte bra för oss. Vi får hoppas på nytt monsterbesök idag, annars blir det party för tandtrollen.
 

2 kommentarer:

epsilon sa...

Det är lite svårt att hålla ordning på den här importen.
När ska den vara, i USA tydligen 31 okt. Här ingen ordning.¨
Vi glömde köpa godis, vilket var tur eftersom ingen kom.
Man kan ju bli tvungen att äta upp allt själv.

Maggan sa...

epsilon: Jag håller med. Jag handlade godis redan inför förra helgen, men upptäckte att det var fel helg. Efter vårt lördagsbesök för en vecka sedan var jag tvungen att fylla på igen för att vara säker på att det skulle finnas gott godis till eventuella vampyrer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...