2022-12-10

Besök hos flickorna V


 God morgon!

Det är ännu svart utanför fönstret och klockan är snart halv åtta. Min inbyggda väckarklocka väcker mig varje morgon klockan 06.00. Och då sitter jag gärna och morgnar mig framför datorn.

Igår körde jag i det vintriga väglaget på småvägar norrut för att få umgås några timmar med Em och barnbarnen Lilla V, en och en halv månad, och Lilla Lila, sex och ett halvt år. 


Det blev en fin stund att minnas: Lilla V:s lilla hand runt min tumme, Em:s och mina funderingar över goda lunchmackor, Lilla Lilas sprittande glädje över skolan, lillasystern och snön. 

Nu är det hög tid att sätta på morgonkaffet och hämta tidningen!

Ha en fin Nobeldag idag!

1 kommentar:

epsilon sa...

Så härligt med barnbarn och julesnö.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...