2022-12-17

Var håller alla människor hus?

Var är alla, undrar man kanske när man tittar neråt Postgatan en vinterkväll. Längst ner ligger det upplysta stationshuset, men inte en rörelse.


Tittar man åt andra hållet ser man längst bort en glittrande snögubbe, men han står också still.

Så var håller alla hus?

Jo somliga är på julmiddag! Igår kväll var vi ett fyrtiotal seniorer som tillsammans med två andra sällskap trivdes och trängdes på ortens bowlingrestaurang. Här vankades god mat i långa rader och stämningen var hög. Så roligt att träffa gamla arbetskamrater igen!


Jag har nu varit pensionär i tio år. Den sista november 2012 slutade jag på firman efter 33 roliga år. Ja, det fanns förstås orostider också, men så här i backspegeln överväger det positiva. Jag har fått pröva på så många olika uppgifter och fått jobba med så många härliga människor i ett multinationellt, alldeles lagom stort företag. 


Här är en julhälsning för länge sedan. Min kollega Terttu och jag är de enda tjejerna på bilden och Terttu hittar du även på collaget ovan. Längst till vänster på tomtebilden står en kille som gjort en raketkarriär. Han är numer VD för ABB.

Ha en alldeles underbar helg i juletid!
önskar
Tomtemor


2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så där folktomt är det i Söderköping också, redan vid 17-tiden. Det är bara under turistsäsongen som folk rör sig på stan ända till sen kväll.

Trvligt med julfest!

epsilon sa...

Vi skulle ju varit med på den där festen om det inte varit för våra almanacksrockader.
Roligt att ni hade roligt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...