2023-01-03

God fortsättning på det nya året


 God morgon och en riktigt god fortsättning på det nya året!

Vår nyårsafton blev inte precis som vi hade planerat, inte detta året heller. Vi hade tänkt fira Joys födelsedag på restaurang mitt på dagen för att sedan åka hem och fira med våra goda vänner T-S och Sten. Men Joy blev förkyld, så firandet på restaurang fick skjutas upp.

Däremot blev firandet med våra vänner mycket lyckat. T-S och jag fixade läckerheter i köket medan herrarna löste världsproblemen i salongen. 

Vi hade knytkalas, som vi brukar ha om nyårsaftnarna. Denna gång blev det toast med räkor och ishavsrom som förrätt, mörad biff och rostade rotfrukter som varmrätt och marängsviss med granatäppelkärnor som efterrätt. 

Mums fillibabba! Till varmrätten drack vi, som inte körde bil, ett mycket gott vin som jag fått i julklapp av Joy.

Nyårshälsningar har strömmat in från alla håll och kanter. En favorit kom från Pe & Co:


Så det är bara att stämma in i deras hälsning:

Gott Nytt År!





6 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Tack detsamma önskar jag dig! Gott Nytt År 2023!

Maggan sa...

Detsamma, Karin! Ni får ha ett bra år där på ön. Ser fram emot att följa dig bland levador och julstjärnor.

Bloggblad sa...

God fortsättning önskar jag från Söderköping!

Maggan sa...

Detsamma Marianne! Lycka till med minglet!!

epsilon sa...

God fortsättning på detta år som förhoppningsvis blir bättre än det förra. Chansen för det ökade givetvis eftersom herrarna tog sig tid med att lösa världsproblemen.

Maggan sa...

Detsamma, Ann! Tur att vi har har herrarna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...