2008-12-13

Julen är räddad!


Jag kan hälsa sönerna: Julbrödet är bakat och julen är räddad! Hela huset doftar av råg, kryddnejlika och ingefära. - Det blir ingen jul utan ditt julbröd, mamma! Brukar sönerna säga. Jag har bakat det sedan i mitten av 70-talet då jag hittade receptet i Allt om Mat.

Det blev en mysig Lucia-morgon med kaffe, lussekatt och tända ljus. Tittade på TVs vackra Lucia-tåg från Malmö. Ikväll blir det mer Lucia. Då kröns Laxås Lucia i Ramundeboda Kyrka och då ska jag vara där och "hjälpa till".

Maken och jag drog ut för att fotografera våra omgivningar i vinterskrud. Visst är det vackert? Kolla in albumet En vinterdag här bredvid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du lust att dela med dig av receptet?
Anna-Karin i Halmstad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...