2008-12-12

Liten Lucia


Fullt med julesnö ute. Var lite sen i morse och halkade in på jobbet med en påse lussekatter precis innan Lucia gjorde sin entré. Jag blev allt lite rörd av barnen, sången och ljusen. Avdelningen hade knytis efteråt och det fattades ingenting på kaffebordet.

Har hittat en liten bild av en annan Lucia. Jag var väl i två - tre årsåldern, iklädd lucianattlinne och glitter, då min pappa förevigade mig. Jag ser väldigt allvarlig ut. Senare i livet blev jag vald av en fröken till Lucia i skolan för att jag var så lång. Lucia-följet blev mest symmetriskt om jag stack upp i mitten. Det finns ju olika kriterier för att bli vald till Lucia.

Nu ska jag snart göra Maken sällskap och titta på På spåret. Tuut, tuut!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...