2009-01-03

Kärt besök

Igår tittade gode vännen A in och vi hade en trevlig kväll tillsammans med god mat, pratstund och en omgång Alfapet. Maken spurtade mot målsnöret och plockade åt sig hela 47 poäng på sista utlägget och gick om undertecknad med 15 poäng.


Idag hade vi inga speciella planer men fick frågan på MSN chatten om vi kunde tänka oss ett besök. Klart vi kunde! Maken gjorde sin berömda gryta i repris och jag bakade kokoskakor och så dök då Örebro-gänget upp.

Isabelle är nu två månader och utvecklas fint. Varje gång vi träffar henne har hon fått nya uttryck och färdigheter. En riktig liten sötnos är det. När hon sov sött i vagnen passade vi andra på att spela "Spite and Malice", ett kortspel vi lärt oss av min svärmor Isabelle. När jag kom till jobbet trött och rödögd i slutet av sjuttiotalet, sa min arbetskompis: Jasså, du har svärmor på besök. Då satt vi uppe på nätterna och spelade kort och drack en whiskeypinne. Svärmor bodde vanligtvis i Lycksele, så när hon kom på besök så stannade hon ett tag.

Lägger med en bild på en annan liten sötnos: Katten. Hon börjar tillfriskna nu, börjar få tillbaka aptiten.

Börjar känna mig lite febrig, måtte inte den där influensan ta omtag på mig. Ska gå och vila lite innan Stjärnorna på Slottet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Isabelle är jättesöt! Hoppas du inte blir sjuk nu - vila och drick honungstea! Kramar

Tussegumman sa...

En sådan fin misse. Älskar katter. Ta hand om dig/kramar Tussegumman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...