2009-01-25

Lejonets Unge

Det blev en trevlig lördag eftermiddag och kväll trots sällsynt tråkigt väder. Jag hämtade ut paket på Ica-posten först, en trevlig allvädersjacka och ett par sköna byxor som jag tänkte kanske kunde sitta bra på resan så småningom.

Sedan åkte vi genom snöglopp och modd till Staden. Det finns en nyöppnad mysig kvarterskrog, Godagens, i närheten av "den lilla familjens" bostad. Den är inredd fräscht och ljust. Vi satt i apelsingula snurrfåtöljer vid ett runt bord alldeles vid fönstret. Där tillbringade vi några sköna timmar med god mat, tapas till förrätt och ungsstekt fläskkarré till huvudrätt. Lilla Isabelle "gick" på restaurang för första gången i sitt liv och hon skötte sig alldeles förträffligt. Log och charmade, tills hon tog sig en lur mot pappas axel.

Senare blev det teater för fyra av oss. Länsteatern bjöd på Lejonets Unge i Gamla Teatern. Vi satt på mycket bra platser och kunde njuta av Malin Bergs och de andras fina spel.
Magnifikt tak, det här är vad jag såg från min plats när jag tittade upp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det verkade som ni hade en väldigt trevlig lördag. Vad stor hon har blivit :-) och vilket underbart tak! Kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...