2011-05-17

Djur och blommor i Pyrenéerna

Vi har förflyttat oss från sommar till vår på några timmar. I gränsområdet mellan Frankrike och Spanien, där vi befunnit oss en vecka, blommar rosorna ymnigt. Gul ginst och vallmofält lyser upp landskapet. Här i Sverige blommar syrener och hägg. Till och med kastanjerna har slagit ut.

Jag är lite trött efter resan, så jag nöjer mig med att lägga ut två collage med temat Djur och Blommor. Katten träffade vi norr om Lourdes, Diva heter den fina vovven, åsnan och tupparna bodde utanför en trevlig restaurang, fjällkon med kalv fångade jag på en sydsluttning med zoom, tjuren och lilla kalven visades upp på en marknad i Prats de Mollo och till sist är det en fångst med öringar som en stolt fiskare visade upp i Bethmale.

Jag återkommer med fler intryck.


Nu ska jag gå och sussa. Det är arbetsdag imorgon!


God Natt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Först blogg sedan lite sömn!
Du är fantastisk Maggan!
'Vecken bok det blir!'

Ha en bra onsdag efter resan
från sommaren, vänj Dig vid lite regn!

mvh
Madstuga

Angelica sa...

Underbara bilder! Härlig resa!
Kram

epsilon sa...

Åh vad roligt att få ta del av er resa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...