2011-05-18

Från Körsbärsdalen - den första dagen

Detta är det första inlägget av sju med collage som det går att klicka på så att de blir större och med intryck nedklottrade för att skildra Makens och min härliga vecka i Pyrenéerna hos våra vänner PO66 och U.

Vi hade väl sovit i två timmar när det var dags att stiga upp och ge sig iväg till flygplatsen. Redan efter en halvtimme började en försiktig morgonrodnad synas i öster. Några som inte heller sov var djuren. Vi såg 1 hare, 2 rävar och 3 rådjur. En råbock såg ut att vilja gå i clinch med bilen, det skilde bara en meter innan han väjde undan.

Det var gott om tid innan planet skulle lyfta, så vi hann dricka kaffe i lugn och ro och byta några ord med andra resenärer.

I Frankrike lyste solen över ginst och vallmofält. Vi blev hämtade och körda till Körsbärsdalen och det vackra och sköna hus som våra vänner precis har gjort i ordning. Vi fick husera i en alldeles egen del av huset. Efter lojt samspråk på terassen och en god middag blev det ganska snabbt läggdags för mig. Mycket roligt väntade....

5 kommentarer:

Miss Jones sa...

Vilken härlig vecka ni har haft i körsbärsdalen. Du klär den mycket ba med dina ord! Bilderna är som vanligt sagolikt vackra :) Kram

Musikanta sa...

Jag skrev kommentar till dig på min egen blogg innan jag läste vad du skrev om din resa. Så nu vet jag att ert flyg gick tidigare än vårt.

Vi har också rest så där tidigt en gång och såg massor av djur! Man får passa sig, men det är intressant med djurlivet så tidigt på morgonen...

Det var vackert första dagen vi kom till Marseille, så färgerna var underbara den kvällen. Sen såg vi inte solen på länge...
Kram från Ingrid

Maggan sa...

Miss Jones: Tack! Jag såg till att få smaka på Macarons, inspirerad av dig. Mycket gott!

Ingrid: Tack för dina kommentarer. Jag ska titta in till dig igen och läsa vidare. Kram!

epsilon sa...

Nu har jag läst om hela veckan. Vad roligt och vilka fina bilder. Vilken lycka att ha vänner i en så intressant del av världen.

Anonym sa...

Hej! Fina bilder och berättelser. Det är kul och spännande med resor och äventyr. Ha en fin dag nu !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...