2012-02-14

Din klara sol

Igår morse var himlen alldeles eldröd. Precis när jag kom fram till porten för att gå in och påbörja en ny arbetsvecka var jag tvungen att langa upp kameran och skjuta iväg ett skott.

Jag har köpt en blå blomma, Karpaterklocka?, till fönstret i mitt arbetsrum. Där står den och lyser och sprider glädje. Jag suger i mig alla ljusglimtar jag kan medan jag väntar på det verkliga vårljuset.


Ikväll när jag kom hem väntade Maken med en bukett röda rosor och en god köttgryta. Sedan drog han iväg på övning med sina spelbröder.

Jag hoppas att ni har det bra, denna Valentins Dag!

9 kommentarer:

Musikanta sa...

Så vackra bilder - tur att du hade kameran i beredskap!
Kram!

em sa...

Karpaterkloca har nog större blommor.
Jag tycker det ser ut som den växten jag köpte för ett par år se'n, men aldrig har vetat vad den heter.
Den blommade jättefint och länge - se'n såg den heldöd ut, och jag tänkte att det var en av alla hårt drivna växter som aldrig kommer igen efter första säsongen. Men det gjorde den! Blev jättefin igen, för att efter några månader se död ut - men nu börjar den blomma igen, lite risig är den, men den ser ut att ta' sig för varje dag.
Men vad den heter vet jag inte.
Margaretha

epsilon sa...

Visst är det en härlig tid nu och nu kommer skidföret också - toppen!

Maggan sa...

Margaretha: Jag tror att jag kan plantera ut denna till sommaren. Jag har något liknande i rabatten redan. Märker att den är törstig.

epsilon: Några skidor för mig blir det nog inte. Men jag minns att det var skönt att åka längdåkning i skogen.

Anonym sa...

Hej! Din blåa fina blomma sprider glädje även här på bloggen. ha en fin dag !

Maggan sa...

Janne, så bra att det gläder fler än bara mig!! Ha en fin dag, du och Lilly!

Lotta sa...

Ohhh så somrigt du har det i fönstret.
Dom är jättesöta men man får baske mig inte glömma och vattna dem för då dör de på studs.
Himlen var strålande vacker så jag förstår att dig hivade fram kameran och knäppte av.
Kramizzzz på er båda ifrån oss här i lilla Dingle.
Mysig helg!

Maggan sa...

Hej Ingrid! Din kommentar hade gömt sig i "skräppost" så jag såg den inte först. Men det var då inte alls något skräp. Tack för din kommentar och kram tillbaka!

Maggan sa...

Lotta: Ha en riktigt skön helg ni också! Kram på dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...