2013-03-15

Eldar och is

När jag besökte min vän I i Stockholm lånade jag en bok skriven av Birgitta Stenberg, Eldar och is. Jag har precis läst ut den och tyckte mycket om den. Den handlar om tre kvinnor i hennes egen familj, hon är en av dem. Det är naket och uppriktigt skrivet, hon väjer inte för några känslor. Berättelsen börjar 1891 och slutar 2009. Mycket har förändrats i våra kvinnoliv under dessa hundratjugo år, men mycket är också förvånansvärt lika.

Det är nästan lite tråkigt att boken inte var tjockare!

4 kommentarer:

Musikanta sa...

Den verkar intressant. Har inte läst någonting av Birgitta Stenberg tidigare, så det är väl dags nu. (Utom Vit mans slav, för det var väl hon som skrev den, eller?)
Kram!

Maggan sa...

Musikanta: Jag kollade och det är Sonja Åkesson som skrivit Vi mans slav. Hoppas du gillar Stenberg. Kram!

Musikanta sa...

Jag kände på mig att det inte var Stenberg - iddes inte kolla. Bra att du gjorde det, nu vet jag.
Kram igen.

Anonym sa...

Det vaerkar vara en spännande bok som dkildrar många årtionden. Kul !! Ha det bra !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...